5 تكنيك مؤثر تبليغاتي در زمان بحران كه برندهاي بزرگ نميخواهند بدانيد!
آشنايي با تكنيك مؤثر تبليغاتي در زمان بحران به كسبوكارهاي كوچك كمك ميكند كه سرپا باقي بمانند. تكنيكهاي مختلفي براي بازاريابي وجود دارد. امروزه بيشتر از قبل بر روي بازاريابي ديجيتال تأكيد ميشود. بايد توجه داشت نتايجي كه از اين نوع بازاريابي بهدستآمده چندان رضايتبخش نيست. در ادامه با هم موثرترين تكنيكهاي تبليغاتي در زمان بحران را بررسي خواهيم كرد.
برخلاف بازاريابي ديجيتال، هنوز هم ميتوان بر روي روشهاي سنتي تبليغات همچون استفاده از تابلوهاي شهري، چاپ سررسيد، تقويم روميزي، ارتباط مستقيم با مشتري و... حساب كرد.
نفوذ در ياد و خاطره مشتري تكنيك مؤثر تبليغاتي است كه توليدكنندگان نبايد از آن غافل شوند. شما با استفاده از تبليغات بهصرفه و هدفمند ميتوانيد در زمانهايي كه بازار تقاضا كمتري دارد مشتريان خود را حفظ نماييد.
درآمد طراحي سايت با وردپرس چقدر است؟
معرفي انواع تكنيك مؤثر تبليغاتي
به عقيده برخي از افراد، بازاريابي ديجيتال تكنيك مؤثر تبليغاتي است. اما نتايج يك نظرسنجي كه سايت Econsultancy در سال 2016 انجام داده است نشان ميدهد كه تنها 22% كسبوكارها از كمپينهاي ايميلي نتيجه گرفتهاند. اين مسئله به اين دليل است كه ايميل تبليغاتي بايد مخاطب داشته باشد. اين درحاليكه است كه 78% مشتريان اشتراك ايميلهاي تبليغاتي خود را لغو ميكنند.
همينطور افراد معتقدند كه پاپآپ مانند سابق طرفداري ندارد و تنها ايجاد مزاحمت ميكند؛ بنابراين براي كشف تكنيك مؤثر تبليغاتي بايد به دنبال ريشه بازاريابي بود و روشهاي قديمي و تجربه شده را در پيش گرفت. در زير به چند روش مؤثر كه با خلاقيتهاي نو و ايدههاي جديد بهروزرساني شده است اشاره خواهد شد.
1. استفاده از هداياي تبليغاتي: اين تكنيك يك تكنيك مؤثر تبليغاتي است. هدايايي مانند تقويم روميزي ، چاپ سررسيد با استفاده از نام برند و لوگو شركتها ميتواند يك ايده بسيار كارآمد باشد. شما بهعنوان يك توليدكننده بايد تلاش كنيد كه در ذهن مخاطب ماندگار شويد. يك تقويم روميزي روزهاي مختلف سال در مقابل چشم مشتريان قرار دارد و نام شما را حفظ ميكند.
2. استفاده از تابلوهاي تبليغاتي: بايد اعتراف كنيم كه تبليغات به شيوه سنتي يكي از مؤثرترين روشهاست. محصولات شما اگر بالاترين كيفيت را داشته باشند تا زماني كه نامشان براي مخاطب آشنا نباشد توفيقي در بازار پيدا نميكنند. تابلوهاي تبليغاتي به شما كمك ميكنند كه در سطح شهر ديده شويد. يكي از تفاوتهاي استفاده از تابلو تبليغاتي با هداياي تبليغاتي مانند چاپ سررسيد و تقويم روميزي آن است كه استفاده از تابلو زمانبندي دارد؛ اما هدايا براي هميشه براي مشتري باقي ميمانند.
بررسي ساير تكنيكهاي مؤثر تبليغاتي
در زير به بررسي ساير تكنيكهاي مؤثر تبليغاتي خواهيم پرداخت:
3. كمكگرفتن از تكنيك مؤثر تبليغاتي ارتباط مستقيم: ارتباط مستقيم يك تكنيك مؤثر تبليغاتي است. توليدكنندگان ميتوانند با شناسايي مشتريان هدف براي ايشان ايميل و پيامك ارسال كنند. با پيشنهاد تخفيفهاي مختلف مشتريان ترغيب ميشوند كه از محصولات استفاده نمايند. بايد توجه داشت كه قبل از آن اعتماد مشتريان جلب شده باشد و بدانند كه در برابر پرداخت وجه محصولات باكيفيت نصيبشان ميشود. ارائه هدايايي مانند سررسيد و تقويم نيز نوعي ارتباطگرفتن با مخاطب است كه در آنها احساس خوبي ايجاد ميكند و ميتواند پيشزمينه مناسب براي خريدهاي بعدي باشد.
4. استفاده از تبليغكننده با لباس مبدل: مشتريان تمايل دارند بيشتر از آنكه از آنها تقاضا شود كه به تبليغات توجه كنند تبليغات خود نظر ايشان را جلب كند. بهعبارتديگر تبليغات بايد آنقدر جذاب باشد كه ناخودآگاه نگاه مخاطب را بهسوي خود بكشاند. كساني كه لباس مبدل پوشيده و تابلو فروشگاه را در دست دارند حتماً ميتوانند جذاب باشند. با اينكه چنين كاري براي شما هزينه چنداني ندارد؛ اما براي كسبوكارهايي كه به دنبال جلوه كاري هستند چاپ سررسيد و تقويم ميتواند مناسبتر باشد.
5. پخش تراكت و بروشور در سطح محله: پخش تراكت و بروشور يك تكنيك مؤثر تبليغاتي است. برگههاي چاپي كه محصولات شما را معرفي ميكند و نوع خدمات شما را شرح ميدهند بسيار ميتواند كارآمد باشد. اين نتيجه را ميتوانيد به شكل مؤثرتري با استفاده از چاپ تقويم و سررسيد دريافت كنيد. در صفحات مختلف سررسيد شما ميتوانيد با طراحيهاي جذاب محصولات را به نمايش بگذاريد و مشتريان را براي خريد محصولات خود قانع نماييد.
گوشي موبايل شيائومي مدل 12T Pro
ضرورت استفاده از تكنيك مؤثر تبليغاتي در زمان بحران
در زمان بحران ممكن است توليدكنندگان با توليد اضافه روبرو شوند. بهعبارتديگر در زمانهايي كه جامعه از نظر اقتصادي يا اجتماعي با شرايط خاصي مواجه ميشود مشتريان قدرت خريدشان كم شده و رفتارشان تغيير ميكند.
در چنين زماني با استفاده از تكنيك مؤثر تبليغاتي ميتوان همچنان مشتريان خود را حفظ كرد. روشهايي مانند اطلاعرساني به مشتريان با چاپ بروشور، هداياي تبليغاتي مانند سررسيد و تقويم، تبليغات در شبكههاي اجتماعي، تبليغ در محيطهاي پر رفتوآمد مانند فرودگاه، همكاري با يك شخص تأثيرگذار در تبليغات و... مؤثر است.
بايد توجه داشت كه لوگو، برند و شعار يك توليدكننده اگر خاص و منحصربهفرد باشد زودتر نتيجه خواهد گرفت. زيرا مشترياني كه از محصولات رضايت دارند به اين برند وفادار ميمانند و بهمحض ديدن آن بدون معطلي محصول را بر ساير رقبا ترجيح ميدهند. در ساخت برند بايد سادگي، جذابيت و وضوح آن رعايت شود.
تكنيكهاي بسيار زيادي براي بازاريابي و تبليغات وجود دارد. اما بهكارگيري تكنيك مؤثر تبليغاتي در زمان بحران نيازمند تجربه است. در اين زمينه ميتوان از شركتهاي تبليغاتي كمك گرفت و از روشهاي سنتي كه امتحان خود را پس دادهاند؛ مانند چاپ سررسيد و تقويم استفاده كرد.
از ديگر مطالب سايت ديدن نماييد.
برچسب: ،